PROCEDURA OPERAȚIONALĂ privind constituirea formațiunilor de studiu la clasa pregătitoare în anul școlar 2021 – 2022


PROCEDURA OPERAȚIONALĂ

privind constituirea formațiunilor de studiu la clasa pregătitoare

în  anul școlar 2021 – 2022

 

Componenta 1. Lista responsabililor cu elaborarea, verificarea şi aprobarea ediţiei:

 

 

Elemente privind responsabilii

/operațiunea

 

Numele și prenumele

 

Funcția

 

 

Data

Semnătura

 

1

2

3

4

5

1.1.

Elaborat

Prof. Irina PETRE

Prof. Mihaela GHINEA

Inspector școlar

 

Inspector școlar

17.03.2021

 

 

1.2.

Verificat

Prof. Mihaela Roxana JIANU

Inspector Școlar General Adjunct

17.03.2021

 

1.3.

Avizat

Dana MĂRGĂRIT-COŞEI

Consilier juridic

17.03.2021

 

1.4.

Aprobat

Prof. Alexandru GÎDĂR

Inspector Şcolar General

17.03.2021

 

 

Componenta 2. Situaţia ediţiilor şi a reviziilor în cadrul ediţiilor procedurii operaționale

 

Nr.

Crt.

Ediţia sau, după caz,

revizia în cadrul

ediţiei

Componentă

revizuită

Modalitatea

reviziei

Data la care se aplică prevederile sau revizia ediţiei

 

1

2

3

4

2.1.  

Ediţia I

 

 

24.02.2020

2.2.  

Revizia 1

 

 

17.03.2021

2.3.  

Revizia 2

 

 

 

 

 

 

 

Componenta 3. Lista cuprinzând persoanele la care se difuzează ediţia sau, după caz, revizia din cadrul ediţiei procedurii documentate

 

Nr.

crt.

Scopul

Difuzării

Ex.

nr.

Domeniu

Funcţia

Nume şi

prenume

Data

primirii

Semnătura

3.1.  

Informare

1

Publicul larg

Persoane interesate

Postare pe site-ul I.Ș.J. Dolj

3.2.  

Aplicare

1

Unitățile de învățământ

Directori/

Directori adjuncți

 

Difuzare electronică

 

 

3.3.  

Aplicare

1

Comisia județeană de înscriere

Inspectori școlari

Difuzare electronică

 

3.4.  

Evidență

1

Comisia județeană de înscriere

Membrii Comisiei județene

Petre Irina

19.03.2021

 

3.5.  

Arhivare

1

Management instituțional

Inspector școlar MI

Oprica Puiu

19.03.2021

 

 

Componenta 4. Scopul procedurii

Stabileşte un set de reguli privind organizarea, desfăşurarea şi monitorizarea constituirii formațiunilor de elevi la clasa pregătitoare, în anul şcolar 2021-2022, cu respectarea  criteriilor de transparență, nondiscriminare și incluziune.

Componenta 5. Domeniul de aplicare

Prezenta procedură se aplică:

 

Ø  în toate unităţile de învăţământ cu personalitate juridică din Craiova şi judeţul Dolj, în care funcţionează clase pregătitoare, în anul şcolar  2021 - 2022;

Ø  părinţilor copiilor care fac obiectul prezentei proceduri;

Ø  copiilor care urmează să fie inscrişi;

Ø  Comisiei judetene pentru coordonarea procesului de înscriere a copiilor în învăţământul primar.

 

 

 

 

 

INSPECTORATUL ȘCOLAR JUDEȚEAN DOLJ

 

PROCEDURA OPERAȚIONALĂ

privind constituirea formațiunilor de studiu la clasa pregătitoare în anul școlar 2021-2022

Ediția: 1

Nr. Exemplare: 2

COMISIA JUDEȚEANĂ DE ÎNSCRIERE A COPIILOR  ÎN ÎNVĂȚĂMÂNTUL PRIMAR

 

Cod: PO-ISJ-DJ -44

Revizia 1

Nr. Exemplare:3

Pag.  3/1

Exemplar nr. 1

 

Componenta 6. Documente de referinţă aplicabile activității procedurale

 

·         Legea Educatiei Naţionale nr. 1/2011, cu modificările  şi completările ulterioare;

·         Anexele  nr. 1 şi 2 la Ordinul M.E.C. nr. 3473 din 10.03.2021 privind aprobarea Calendarului şi a Metodologiei de înscriere a copiilor în învăţământul primar pentru anul şcolar 2021-2022;

·         Legea 52/2003 republicată în 2013 privind transparenţa decizională;

·         O.M.E.C.T.S nr. 5530/2011 privind Regulamentul de organizare și funcționare a inspectoratelor școlare. modificat și completat prin O.M.E.C.Ș  nr. 3400 din 18 martie 2015.

 

Componenta 7. Definiţii şi abrevieri ale termenilor utilizaţi

 

Abrevieri:

 

ROFUIP = Regulamentul de organizare şi funcţionare al unităţilor de învăţământ preuniversitar

CA = Consiliul de Administrație

CP = Consiliul Profesoral

 

Componenta 8. Descrierea procedurii

Obiective:

 

- repartizarea echilibrată a numărului de copii pentru fiecare clasă;

- monitorizarea organizării şi desfăşurării repartizării copiilor în clase;

 

Comisia de repartizare: Comisia de înscriere de la nivelul unității de învățământ, CA al unității de învățământ

 

Atribuţiile comisiei:

 

- repartizarea  pe clase a copiilor înscrişi  în clasa pregătitoare în anul școlar 2021-2022 (corespunzător planului de şcolarizare aprobat);

- întocmirea listelor cu elevii repartizaţi;

- afişarea listelor la avizierul şcolii şi pe site-ul şcolii (dacă acesta există).

 

INSPECTORATUL ȘCOLAR JUDEȚEAN DOLJ

 

PROCEDURA OPERAȚIONALĂ

privind constituirea formațiunilor de studiu la clasa pregătitoare în anul școlar 2021-2022

Ediția: 1

Nr. Exemplare: 2

COMISIA JUDEȚEANĂ DE ÎNSCRIERE A COPIILOR  ÎN ÎNVĂȚĂMÂNTUL PRIMAR

 

Cod: PO-ISJ-DJ -44

Revizia 1

Nr. Exemplare: 3

Pag.  4/1

Exemplar nr. 1

 

Descrierea activităţilor:

 

19 martie 2021

Afişarea, la sediul fiecărei unităţi de învăţământ și pe site-ul acesteia, dacă există, precum și pe site-ul  I.Ș.J. Dolj a procedurii privind constituirea formațiunilor de elevi.

 

04 iunie – 23 iunie 2021

În urma  centralizării și soluționării de către Comisia județeană  a oricărei situații referitoare la înscrierea în învățământul primar, având în vedere, cu prioritate, interesul educațional al copilului, se vor constitui formațiunile de elevi, în baza prezentei proceduri, cu respectarea criteriilor de transparență, echitate, nondiscriminare și incluziune.

 

Responsabil:  Consiliul de administrație al unității de învățământ în care se constituie cel puțin două formațiuni de studiu la clasa pregătitoare.

 

04 iunie - 08 iunie 2021

Gruparea copiilor înscriși în clasa pregătitoare conform criteriului alfabetic, de gen, și existența copiilor cu cerințe educaționale speciale: elevii din lista finală vor fi ordonați alfabetic, conform criteriilor fete/băieți și copii cu cerințe educaționale speciale.

 

09 iunie - 14 iunie 2021

Elevii din fiecare listă, dispuși alfabetic, vor fi repartizați, câte unul în ordine, astfel:

       - primul în FORMAŢIUNEA 1, al doilea, în FORMAŢIUNEA 2, al treilea în FORMAŢIUNEA 3 şi aşa mai departe (corespunzător numărului de clase aprobate în planul de şcolarizare), până la epuizarea listei;

       - repartizarea fraţilor se face în aceeaşi clasă, dacă părintele nu are altă opţiune, exprimată în scris, repartiţia continuând ulterior conform regulii stabilite iniţial;

       - completarea formaţiunilor se face în limita a 22 de elevi pe clasă, ținând cont și de prevederile Art. 63 alin. (3) din Legea Educatiei Naţionale nr. 1/2011, cu modificările  şi completările ulterioare, pentru copiii aflați în circumscripție.

 

 

 

15 -16 iunie 2021

       - CA aprobă listele finale ale formaţiunilor de studiu, fără litere (A sau B) . Sunt denumite Formaţiunea 1 şi Formaţiunea 2 etc.;

        - Se afişează lista elevilor din fiecare formaţiune de studiu la avizierul şcolii.

 

INSPECTORATUL ȘCOLAR JUDEȚEAN DOLJ

 

PROCEDURA OPERAȚIONALĂ

privind constituirea formațiunilor de studiu la clasa pregătitoare în anul școlar 2021-2022

Ediția: 1

Nr. Exemplare: 2

COMISIA JUDEȚEANĂ DE ÎNSCRIERE A COPIILOR  ÎN ÎNVĂȚĂMÂNTUL PRIMAR

 

Cod: PO-ISJ-DJ -44

Revizia 1

Nr. Exemplare: 3

Pag.  5/1

Exemplar nr. 1

 

22 iunie -23 iunie 2021

Repartizarea la clase a  învățătorilor/institutorilor/profesorilor pentru învățământ primar se va realiza conform unei proceduri specifice elaborate și aprobate la nivelul fiecărei unități de învățământ.

 

23 iunie 2021

Afișarea la sediul unității de învățământ și pe site-ul acesteia, dacă există, a listelor finale privind constituirea fiecărei formațiuni de studiu la clasa pregătitoare, asumate prin semnătură de directorul unității de învățământ.

 

Responsabilităţi

- Membrii Comisiei Judeţene  asigură implementarea şi respectarea prezentei proceduri, coordonează şi monitorizează activităţile și termenele prevăzute de procedură;

- Comisiile de înscriere din unitățile de învățământ  își desfășoară activitatea conform atribuțiilor prevăzute în Metodologie și conform prezentei Proceduri.

 

Formulare - Anexe, înregistrări, arhivări

- Toate documentele şi dovezile, pe baza cărora se realizează activitatea procedural, se păstrează  la nivelul Comisiei județene, respectiv Comisiei de înscriere din fiecare unitate de învățământ.

- Analiza şi revizuirea procedurii se face anual sau ori de căte ori apar modificări ale reglementărilor legale cu caracter general şi intern, pe baza cărora se desfăşoară activitatea/activităţile care fac obiectul prezentei proceduri.